Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Balıkesir

Valilikler

Marmara Kaymakamlığı
Marmara Kaymakamlığı
Marmara Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Kurumsal Kimlik
  • MARMARA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
21
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
  • MARMARA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

İnsansız Hava Araçlarının (İHA veya DRONE) Kullanımı Hakkında Karar

08.02.2019
 
 

 
BALIKESİR İLİ GENELİNDE SİVİL İNSANSIZ HAVA ARAÇLARININ (İHA veya DRONE) KULLANIMI HAKKINDA KARAR
 
KARAR TARİHİ : 28.01.2019
KARAR NO : 2019/1

AMAÇ: MADDE 1-

a) Ülkemiz genelinde terör örgütlerinin drone/maket uçak olarak tabir edilen insansız hava araçlarına mühimmat bombalı düzenekler yerleştirerek stratejik hedeflere yönelik düzenleyebileceği saldırıları önlemek amacıyla,

b) Balıkesir ili hava sahasında işletilecek veya kullanılacak sivil insansız hava aracı (İHA) sistemlerinin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün 22/02/2016 tarihli İnsansız Hava Aracı sistemleri Talimatının l'nci maddesinde belirtildiği şekilde ithali, satışı, kayıt ve tescili, uçuşa elverişliliğin sağlanması, sistemleri kullanacak kişilerin sahip olması gereken nitelikleri, hava trafik hizmetleri ve İHA operasyonlarına ilişkin usul ve esasları belirlemek; izinsiz olarak uçuş yapmalarının, fotoğraf ve film çekmelerinin engellenmesi ve kullanılmasının denetlenmesi ve belirli bir disipline bağlanması amacıyla düzenlenmiştir.

c) İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 31.12.2018 tarihli ve 13030 sayılı yazıları gereğince ve 12.06.2017 tarihli İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı (SHT-İHA) kapsamında veya dışında drone/maket uçak tarzı veya benzeri yapısal özellikler gösteren insansız hava araçları (İHA) ile yapılacak zararlı eylemlerin önlenmesi için gerekli önlemlerin alınması amaçlanmıştır.

KAPSAM: MADDE 2-

Balıkesir ili sınırlan içerisinde bu kararın birinci maddesinde ifade edilen Sivil İnsansız Hava Araçlarını (İHA veya DRONE) satan, satın alan, temin eden ve bu tip araçları kullanan gerçek ve tüzel kişileri kapsar.

TANIMLAR: MADDE 3-

a) İnsansız Hava Aracı (İHA): İnsansız Hava Aracı Sistemi (İHAS)'nin bir bileşeni olarak işletilen, aerodinamik kuvvetler aracılığıyla sürekli uçuş yapma yeteneğinde olan, üzerinde pilot bulunmaksızın uzaktan İHA pilotu tarafından kontrol edilerek veya otonom operasyonu İHA pilotu tarafından planlanarak uçurulan ya da havada kalabilen hava aracını,

b) İnsansız Hava Aracı Sistemi (İHAS): İHA ile kontrol istasyonu, komuta ve kontrol veri bağı, kalkış ve iniş sistemi gibi uçuşun sağlanması için gerekli olan birbirinden ayrı sistem elemanlarının bütününü ifade eder.

c) NM: Nautical Miles-Deniz Mili (1 NM=1800m)

d) Çok kalabalık bölge: Meskun mahaller veya şehir, kasaba ve mahalle vb. yerleşim sahaları, sanayi bölgesi, ticaret alanı, gümrük kapıları ve sahaları gibi içerisinde yüksek yoğunlukta insan bulunan bölgeleri ifade eder.

e) AIP: Havacılık Bilgi Yayını.

f) NOTAM: Havacıların uçuş ve yer emniyetini etkileyecek bazı önemli durumlardan haberdar etmek için yayımlanan bildiri.

HUKUKİ DAYANAK: MADDE 4-

1) 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 1 1 ' inci ve 66' ncı maddeleri,
2) 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu' nun 329,330,331,332,334,335,336,337. maddeleri,
3) 2920 Sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu,
4) 2565 Sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu,
5) 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 32'nci maddesi,
6) 09/01/2016 tarih ve 29588 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Amatör Havacılık Faaliyetleri Yönetmeliğinin 14'üncü maddesi,
7) 22/02/2016 tarihli İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatına (SHT - İHA) dayanılarak hazırlanmıştır.
8) İçişleri Bakanlığının 31/12/2018 tarihli 13030 sayılı emir yazısına dayanılarak hazırlanmıştır.

 
GENEL ESASLAR: MADDE 5-

1) Balıkesir ili sınırları içerisinde Sivil İnsansız Hava Araçlarının (İHA veya DRONE) İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatının (SHT-İHA) ilgili hükümleri dairesinde kayıt ve tescilinin yapılması zorunludur.

2) Sivil İnsansız Hava Araçlarının (İHA veya DRONE) Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün 22/02/2016 tarihli İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatının Uçuşa Yasak Bölgeler Başlıklı 18'inci maddesinde belirtilen yerler:

a) İrtifaya bağlı olmaksızın havalimanlarında, en yakında bulunan pistin kenarından 5 FM (9 km) mesafeden daha yakın sahada,
b) İrtifaya bağlı olmaksızın seyrüsefer yardımcı cihazları, heliport, heliped, hava parkı, Genel Müdürlük resmi internet sitesinde yayınlanmış olan denize/iniş kalkış alanları, vb. merkez olmak üzere 5 NM (9 km) yarıçaplı sahada,
c) İrtifaya bağlı olmaksızın çok kalabalık bölgeler ve kalabalık bölgeler üzerinde,
ç) Türkiye AP'si ENR 5.1 bölümünde yer alan "Yasak, Tahditli ve Tehlikeli Sahalar” da,
d) Askeri binalar ve tesisler, cezaevi, akaryakıt depolan ve istasyonları, silah/fişek fabrika ve depoları gibi kritik yapı, tesis ve varlıkların çevresinde;
e) NOTAM ile ilan edilen sahalarda,

3) İlimiz merkez ve ilçe sınırları içerisinde bulunan;
a) Valilik ve Kaymakamlıklara ait bina tesisi ve konutları,
b) MİT Bölge Müdürlüğü Bina, Tesis ve Lojmanları,
c) Askeri Birlik, Kurum, Karargâh, Sosyal Tesis, Tatbikat, Eğitim Alanları ve Lojmanları,
d) Adliye Binası ve Lojmanları,
e) Emniyet Müdürlüğü Hizmet Kampüsü, Diğer Bina Tesis ve Lojmanları,
f) Polis Meslek Yüksek Okulu Müdürlüğü, Polis Moral Eğitim Merkezi Müdürlüğü,
g) Tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarına ait Bina Tesis ve Lojmanları,
h) Cezaevi bina ve tesisleri,
i) Havalimanı ve tesislerinde,
j) Helikopter pistleri üzerinde,
k) NOTAM (Havacıların uçuş ve yer emniyetini etkileyecek bazı önemli durumlardan haberdar etmek için yayımlanan bildiri) kararı ile belirli ya da belirsiz süreli uçuşa yasak ilan edilen bölgelerde,
l) Resmi/milli bayramlar ve anma günleri gibi devlet büyüklerinin katıldıkları programlar, toplantı ve gösteri yürüyüşleri ile mahalli seçimlere yönelik propaganda yapılan alanlarda; kolluk kuvvetleri tarafından kullanılan İHA' lar haricinde hiçbir insansız hava aracının bu alanlar ile güzergahlarında 3000 metre menzile ve 1000 metre irtifaya kadar olan mesafelerde,
m) Otogar, terminal, AVM' ler ve halkın toplu olarak bulunduğu yerler ve çevresinde,
n) Balıkesir Valiliği resmi internet adresinde (http://www.balikesir.gov.tr) belirtilen bölgelerde, her türlü insansız hava araçlarının(İHA veya DRONE) kullanımı YASAKTIR.

4) Uçuş izni verilmesini müteakip uçuşu gerçekleştirecek kişi veya kişilerce bölgenin Kolluk Birimlerine uçuş saatinden 24 saat öncesinde yazılı olarak bildirimde bulunulması sağlanacaktır.

5) Sivil İnsansız Hava Araçlarının (İHA veya DRONE) yasaklanan mahallerde veya izin alınmadan gerçekleştirilen uçuşlarının Emniyet ve Jandarma birimlerince tespiti halinde bu durum tutanağa bağlanacak ve mezkûr mevzuat hükümlerine göre gerekli adli ve idari işlemler yapılacaktır.

6) Ağırlığına bakılmaksızın her türlü insansız hava aracı (İHA veya DRONE) ve motorlu çok hafif hava araçları ile yasaklanan mahallerde veya izin alınmadan gerçekleştirilen uçuşların Emniyet ve Jandarma birimlerince tespiti halinde bu durum tutanağa bağlanarak ilgili gerçek veya tüzel kişi hakkında mezkûr mevzuat çerçevesinde ceza işlemi uygulanacaktır.

CEZAİ HÜKÜMLER: MADDE 6-

1) İHA sahibi ve pilotu özel hayatın gizliliği ve mahremiyeti konusuna özen gösterir. Aksi halde 26/09/2014 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili Maddeleri kapsamındaki hükümler uygulanır.

2) Genel Müdürlükten izin almayı gerektiren operasyonlar için izin alınmadan İHA uçuşu yapılması ve verilen yetkiler ile belirlenen hava sahaları dışında operasyon gerçekleştirilmesi hallerinde ilgili şahıs ve işletmeye 2920 sayılı Kanunun 5 inci kısmında yer alan ceza hükümleri uygulanır.2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununun "Yasaklar” başlıklı 93üncü Maddesinde yer alan hükümlerin ve bu Talimatın aksine hareket edilmesi, SHY-İPC kapsamında cezai yaptırımlara tabiidir. Bu duruma binaen, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Tarafından Verilecek İdari Para Cezaları Hakkında Yönetmelik (SHY-İPC)' te yer alan idari para cezaları, SHGM' nin resmi internet adresinde http://web.shgm.gov.tr/ belirtilen miktarlarda uygulanacağı tebliğ edilmiştir.

3) Yasaklara uyulmadığının tespiti halinde ilgili kolluk kuvveti tarafından uçuş engellenerek durum tutanağa bağlanacak, mahiyetine göre Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne ve Cumhuriyet Başsavcılıklarına bildirilerek ilgili mevzuat hükümlerine göre yasal işlem yapılması sağlanacak, yukarıda belirtilen emir ve yasaklara uymayanlar hakkında; fiilleri ile ilgili olarak kanunlarda özel bir hüküm bulunmadığı takdirde 5442 sayılı İl İdare Kanununun 11/C ve 66. madde hükümleri, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu, 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu madde 144 hükümleri ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümleri uyarınca işlem yapılacaktır.
 
YÜRÜRLÜK: MADDE 7-
 
Bu karar 28.01.2019 tarihinde yürürlüğe girer.
 
YÜRÜTME: MADDE 8-

1. Bu Valilik Kararındaki hususlar, görev ve sorumluluk alanları itibari ile Kaymakamlıklar, Belediyeler ve Kolluk Kuvvetleri tarafından mahallen ilan edilerek vatandaşlarımıza duyurulacaktır.

2. Bu karar hükümlerinin uygulanmasının temin ve takibi; Kaymakamlıklar, İl Jandarma Komutanlığı ve İl Emniyet Müdürlüğü ile diğer resmi kurumlar tarafından yapılacaktır.

Ersin YAZICI
Vali
 
 
Marmara İlçesi İha ve Drone Uçuşlarına Yasak olan Bölgeler için Tıklayınız.
 

 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
Yeni Mh. 22 Eylül Cd. Yeni Hükümet Binası
+90 266 885 50 06
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız